
La exposición 'Lo tengo en la punta de la lengua', realizada por la artista Eva Lootz y comisariada por Piedad Solans y Fernando Gómez de la Cuesta, puede visitarse en el espacio de la segunda planta del Casal Solleric. La presentación del proyecto a los medios de comunicación contó con la presencia de la autora y los dos comisarios, y se completó con una visita guiada a las dependencias que acogen las obras de Eva Lootz.
Durante su intervención, el primer teniente de alcalde y regidor de Cultura, Javier Bonet destacó que la propuesta encabezada por la creadora austríaca nacionalizada española, residente en España desde finales de los años 60, “está plenamente alineada con la calidad que caracteriza la programación actual del Casal Solleric y de una ciudad como Palma, que aspira a ser designada capital europea de la cultura en 2031”.
En este sentido, el regidor resaltó el proceso de transformación cultural que está viviendo Palma, que, según su criterio, la convierte en una candidata muy firme para lograr la designación como capital cultural. Este proceso se fundamenta en una serie de ejes y líneas de actuación que, según Bonet, incluyen "más recursos para la cultura, programación de mayor calidad, adecuación de los equipamientos y colaboración continua con el sector y los espacios expositivos”.
Eva Lootz es considerada una artista pionera en la creación de un lenguaje propio que, según los especialistas, puede verse como un diálogo constante y sintético entre los materiales naturales y los derivados de las actividades industriales. En la obra de Lootz, es evidente una intensa experimentación con contenidos diversos. En este proyecto, el protagonismo recae en la cal, un elemento etnográfico tradicional de Mallorca, que se convierte en el núcleo de dos piezas inéditas de la artista: 'Lengua de cal' y 'Que cada dolor diga su nombre'.
La calidad y originalidad de sus creaciones le han valido el reconocimiento de la comunidad artística, con prestigiosas distinciones como el Premio Nacional de Artes Plásticas de 1994.
En 'Lo tengo en la punta de la lengua', Lootz combina lenguaje y escritura con cal y tierra, textos, citas, juegos, figuras de cuerdas e incluso intervenciones sonoras en idiomas extraños y casi extinguidos.
L'exposició 'Ho tinc a la punta de la llengua', realitzada per l'artista Eva Lootz i comissariada per Piedad Solans i Fernando Gómez de la Cuesta, es pot visitar a l'espai de la segona planta del Casal Solleric. La presentació del projecte als mitjans de comunicació va comptar amb la presència de l'autora i els dos comissaris, i es va completar amb una visita guiada a les dependències que acullen les obres d'Eva Lootz.
Durant la seva intervenció, el primer tinent d'alcalde i regidor de Cultura, Javier Bonet, va destacar que la proposta encapçalada per la creadora austríaca nacionalitzada espanyola, resident a Espanya des de finals dels anys 60, "està plenament alineada amb la qualitat que caracteritza la programació actual del Casal Solleric i d'una ciutat com Palma, que aspira a ser designada capital europea de la cultura el 2031".
En aquest sentit, el regidor va ressaltar el procés de transformació cultural que està vivint Palma, que, segons el seu criteri, la converteix en una candidata molt ferma per aconseguir la designació com a capital cultural. Aquest procés es fonamenta en una sèrie d'eixos i línies d'actuació que, segons Bonet, inclouen "més recursos per a la cultura, programació de més qualitat, adequació dels equipaments i col·laboració contínua amb el sector i els espais expositius".
Eva Lootz és considerada una artista pionera en la creació d'un llenguatge propi que, segons els especialistes, es pot veure com un diàleg constant i sintètic entre els materials naturals i els derivats de les activitats industrials. A l'obra de Lootz, és evident una intensa experimentació amb continguts diversos. En aquest projecte, el protagonisme recau en la cal, un element etnogràfic tradicional de Mallorca, que es converteix en el nucli de dues peces inèdites de l'artista: 'Llengua de cal' i 'Que cada dolor digui el seu nom'.
La qualitat i originalitat de les seves creacions li han valgut el reconeixement de la comunitat artística, amb prestigioses distincions com el Premi Nacional d'Arts Plàstiques de 1994.
A 'Ho tinc a la punta de la llengua', Lootz combina llenguatge i escriptura amb cal i terra, textos, cites, jocs, figures de corda i fins i tot intervencions sonores en idiomes estranys i gairebé extingits.