
El Festival Paco de Lucía Mallorca ha presentado su quinta edición en un acto celebrado este jueves en el Salón de Plenos del Ajuntament de Palma. Este festival, que se ha convertido en una de las principales citas culturales y musicales de la ciudad, rinde homenaje al legado de Paco de Lucía, un maestro del flamenco que dejó una profunda huella en Mallorca, donde residió durante parte de su vida. La presentación ha sido presidida por el alcalde de Palma, Jaime Martínez Llabrés, y la fundadora del festival, Soledad Bescós.
En el acto también han estado presentes el primer teniente de alcalde y regidor de Cultura, Javier Bonet, el coordinador general de Cultura i Turisme, Fernando Gómez de la Cuesta, y el director insular de Cultura del Consell de Mallorca, Andrés Ferrer. Además, participaron artistas de renombre como Marta Robles, miembro de Las Migas, y la guitarrista Mercedes Luján, quien acaba de recibir un premio profesional de composición en el ámbito del flamenco.
Este festival, que se celebrará del 13 al 19 de marzo, no solo honra a Paco de Lucía, sino que también es un componente clave dentro del impulso cultural de Palma 2031, la candidatura de la ciudad como Capital Europea de la Cultura. La celebración de este evento subraya el compromiso de Palma con el flamenco, las artes y la cultura como motores fundamentales para su futura transformación y liderazgo cultural en Europa.
El alcalde Jaime Martínez Llabrés, durante su intervención, destacó que “el Festival Paco de Lucía Mallorca contribuye a mantener vivo el legado del maestro flamenco, y, al mismo tiempo, refuerza el posicionamiento de Palma como centro cultural, una ciudad que está trabajando con ambición y compromiso para ser la Capital Europea de la Cultura 2031”. El alcalde también recordó que fue en esta isla donde Paco de Lucía grabó su último álbum, ‘Canción andaluza’, ganador del Grammy en 2014.
La programación de la edición 2026 del festival comenzará con la gala inaugural el 13 de marzo en el Teatre Principal de Palma, con actuaciones de Maria Terremoto y Mala Rodríguez. Otras citas destacadas incluyen La Tania en Es Gremi el 15 de marzo, y Mercedes Luján y Rancapino Chico en Es Baluard el 19 de marzo. La última cita se llevará a cabo el 21 de marzo en la Fundació Pilar i Joan Miró Mallorca, donde Úrsula Pomar y Toni Vich ofrecerán un concierto de flautas y ocarinas cerámicas.
Este evento forma parte de una serie de iniciativas que buscan consolidar a Palma como un referente cultural europeo, dentro de su proceso hacia la Capitalidad Europea de la Cultura 2031, fortaleciendo la identidad y el legado de la ciudad.
El Festival Paco de Lucía Mallorca ha presentat la seva cinquena edició en un acte celebrat aquest dijous al Saló de Plens de l'Ajuntament de Palma. Aquest festival, que s'ha convertit en una de les principals cites culturals i musicals de la ciutat, rende homenatge a l’herència de Paco de Lucía, un mestre del flamenc que va deixar una profunda empremta a Mallorca, on va residir durant part de la seva vida. La presentació ha estat presidida pel batle de Palma, Jaime Martínez Llabrés, i la fundadora del festival, Soledad Bescós.
A l’acte també han estat presents el primer tinent de batle i regidor de Cultura, Javier Bonet, el coordinador general de Cultura i Turisme, Fernando Gómez de la Cuesta, i el director insular de Cultura del Consell de Mallorca, Andrés Ferrer. A més, han participat artistes de renom com Marta Robles, membre de Las Migas, i la guitarrista Mercedes Luján, que acaba de rebre un premi professional de composició en l’àmbit del flamenc.
Aquest festival, que se celebrarà del 13 al 19 de març, no només honra a Paco de Lucía, sinó que també és un component clau dins de l’impuls cultural de Palma 2031, la candidatura de la ciutat com a Capital Europea de la Cultura. La celebració d’aquest esdeveniment subratlla el compromís de Palma amb el flamenc, les arts i la cultura com a motors fonamentals per a la seva futura transformació i lideratge cultural a Europa.
El batle Jaime Martínez Llabrés, durant la seva intervenció, va destacar que “el Festival Paco de Lucía Mallorcacontribueix a mantenir viu l’herència del mestre flamenc, i, al mateix temps, reforça el posicionament de Palma com a centre cultural, una ciutat que està treballant amb ambició i compromís per ser la Capital Europea de la Cultura 2031”. El batle també va recordar que va ser en aquesta illa on Paco de Lucía va gravar el seu últim àlbum, ‘Canción andaluza’, guanyador del Grammy el 2014.
La programació de l’edició 2026 del festival començarà amb la gala inaugural el 13 de març al Teatre Principal de Palma, amb actuacions de Maria Terremoto i Mala Rodríguez. Altres cites destacades inclouen La Tania a Es Gremi el 15 de març, i Mercedes Luján i Rancapino Chico a Es Baluard el 19 de març. La darrera cita de l’edició tindrà lloc el 21 de març a la Fundació Pilar i Joan Miró Mallorca, on Úrsula Pomar i Toni Vich oferiran un concert de flautes i ocarines ceràmiques.
Aquest esdeveniment forma part d’una sèrie d’iniciatives que busquen consolidar Palma com a referent cultural europeu, dins del seu procés cap a la Capitalitat Europea de la Cultura 2031, enfortint la identitat i l’herència de la ciutat.